Przeglądasz wersję mobilną portalu. Chcesz wrócić do desktopowej? Kliknij tutaj
DZISIAJ JEST
31   MARCA   2020 r.
Św. Balbiny, męczennicy
Św. Beniamina, męczennika
Św. Balbiny, męczennicy
Św. Beniamina, męczennika
Imieniny obchodzą:
Gwidon, Kornelia
 
Polonia Christiana nr 56       ŚWIAT
Luigi Bertoldi

Kosmetyczna inwazja halal

Kosmetyczna inwazja halal

Inwazja islamu to również nasilający się stopniowo podbój zachodnich rynków. Wprawdzie biznes jest biznesem, jednak smucą konsekwencje tożsamościowe i kulturowe takich działań.

 

Niektórzy uważają, że islam jest religią pokoju, a dżihadyści to tylko drobny odłam szalonych ekstremistów. Aby nas przekonać, że sprawy mają się zupełnie inaczej, zadbał nie kto inny jak sam imam meczetu Al‑Masdżid al‑Haram – Świętego Meczetu w Mekce. Imam ów, nazwiskiem Abd ar‑Rahman Ibn Abd al‑Aziz as‑Sudajs, zalicza się do grona najbardziej poważanych i popularnych znawców Koranu. 4 września 2016 roku zagrzmiał on po arabsku: Allachu, daj zwycięstwo, honor i władzę naszym braciom dżihadystom z Jemenu, Syrii, Iraku i z całego świata. Zapewnij im triumf nad perfidnymi żydami, nikczemnymi chrześcijanami i niegodnymi zaufania hipokrytami. Modlitwę tę transmitowała na żywo egipska telewizja al‑Qahera Wal Nas.

 

Kosmetyki halal

Jednocześnie z wybuchami bomb w centrach zachodnich miast trwa cicha inwazja islamu na chrześcijański Zachód poprzez „bombę” demograficzną, ale nie tylko – również za pomocą handlu. Oto coraz szerzej wprowadza się na Zachodzie produkty halal, czyli zgodne z szariatem, pod pretekstem umożliwienia ludności muzułmańskiej zakupu towarów zgodnych z jej nakazami religijnymi. Motywacja ta wydaje się wyłącznie pretekstem – no, chyba że za artykuły pierwszej potrzeby uznamy również kosmetyki halal.

 

Czasopismo specjalistyczne „Kosmetica” w wydaniu z marca 2016 roku zachwala rozpowszechnianie się produktów halal w branży kosmetycznej i przypisuje ich domniemany sukces promowanym wartościom, do których zalicza odpowiedzialność społeczną i dbałość o prawa zwierząt. Wielu – zbyt wielu – żywi niezłomne przekonanie o prawdziwości tego typu stwierdzeń. W Cremonie na przykład istnieje hurtownia mięsa, która reklamuje swój wybór uboju zgodnego z regułami halal nie tylko ze względu na jego kulturowe uwarunkowania, ale też z uwagi na istotny aspekt higieniczno‑sanitarny, zupełnie nie bacząc na to, jakiemu okrucieństwu zostają poddane zwierzęta, aby ubój mógł zostać uznany za zgodny z przewidzianym rytuałem i jakie zastrzeżenia budzi to właśnie z punktu widzenia higieniczno‑sanitarnego w kontekście europejskich standardów.

 

Szerząca się propaganda

Warto by też sprawdzić liczby podawane przez czasopismo „Kosmetica”. Przede wszystkim są one bezkrytycznie zaczerpnięte ze źródeł islamskich (na przykład z Global Islamic Financial Report z roku 2015), czyli ze źródeł, w których interesie leży przedstawianie swoich produktów w pozytywnym świetle, w myśl podstawowych praw marketingu. Nie ograniczają się one jednak tylko do tego, ale wręcz posuwają się do mówienia w tonie entuzjastycznym również o niepohamowanym szerzeniu się islamu na świecie, chełpiąc się średnim stopniem wzrostu o trzy procent w skali rocznej, co stoi w jawnej sprzeczności z danymi Zachodu, które mówią o sześciu milionach muzułmanów, którzy każdego roku nawracają się na chrześcijaństwo, oraz o licznych uchodźcach, którzy proszą o chrzest zaraz po dotarciu na Zachód. Cóż, wiadomo, wojny ideologiczne i ekonomiczne prowadzi się również przy użyciu propagandy i najwyraźniej islamska finansjera nie stanowi tu wyjątku.

 

Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Kosmetica” jawi się więc jako gigantyczna reklama produktów halal: wychwala nowy paradygmat odniesienia i dwucyfrowy wzrost w sektorze, będący w stanie – według autorów artykułu – wyznaczyć nowe style i zachowania konsumpcji pośród ludności muzułmańskiej, jak również liczne możliwości rynkowe produktów i usług halal dla przedsiębiorstw, które będą potrafiły z nich skorzystać.

Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 
 
 
 
 
 
drukuj
 
 
 

KOMENTARZE
 
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie