Przeglądasz wersję mobilną portalu. Chcesz wrócić do desktopowej? Kliknij tutaj
DZISIAJ JEST
SOBOTA 06 CZERWCA
Św. Norberta, biskupa
Bł. Marii Karłowskiej, zakonnicy
Św. Norberta, biskupa
Bł. Marii Karłowskiej, zakonnicy
Pierwsza Sobota
Imieniny obchodzą:
Norbert, Paulina
 

Maj 1968 a rewolucja seksualna – od idei do praktyki

Data publikacji: 2018-04-29 09:00
Data aktualizacji: 2018-04-29 09:42:00
OPINIE
fot. Giorgio Viera/EFE/FORUM

Rewolucja seksualna nie rozpoczęła się w latach sześćdziesiątych ani nie pojawiła w ciągu jednego roku. Była czujnie nadzorowanym i pielęgnowanym procesem.

 

W książce Libido Dominandi, seks jako narzędzie kontroli społecznej, Michel Jones dowodzi tezy, że „wyzwolenie” w sferze seksualności człowieka było dobrze przemyślaną socjo-strategią, która została przeprowadzona na rzecz wyrugowania starego chrześcijańskiego porządku społecznego. Autorami tego planu byli tacy socjaliści jak Wilhelm Reich. Koncepcja była później konsekwentnie propagowana przez Herberta Mercuse i szkołę frankfurcką czy środowiska francuskich socjalistów. Odpowiadała jednak również dążeniom globalistów, którzy rozpoznali w niej potencjał ekonomiczny i możliwość panowania nad masami – bez ich pomocy i współudziału w tworzeniu strategii opanowania i podporządkowania sobie bogactw i społeczeństw świata, byłaby nie do przeprowadzenia.

 

Po pierwsze, zniszczyć wiarę

Austriacki seksuolog, uczeń Sigmunda Freuda, Wilhelm Reich zakładał, że wyzwolenie społeczeństwa w sferze seksualności jest sposobem realizacji teorii marksistowskiej, a zwłaszcza wyeliminowania wpływu religii na jednostkę, której wiara w Boga utrudniała „odpowiednią” przemianę.

 

Ogromne korporacje powstające u końca dziewiętnastego i początku dwudziestego wieku rozpaliły pożądania nie tylko dominowania w świecie pomnażania dóbr, ale też przebudowy świata według własnego projektu i pod własne potrzeby. Rozpalające umysły koncepcje eugeniczne i genetyczne początku wieku, pomnożyły zaangażowanie w rozbudzony przez Oświecenie utopizm. Potentaci tacy jak i przede wszystkim Rockefeller, Morgan, Rothschild, Carniege, Watson i inni, w seksualnym liberalizmie dostrzegli ogromny potencjał, który zapragnęli wykorzystać.

 

Gdy przyglądamy się postaciom, które odegrały tak znaczącą rolę w forsowaniu liberalizmu etycznego i staramy się powiązać różne wątki oraz aspekty ich działań, wyłania się bardzo klarowny obraz tego, czym w istocie jest rewolucja seksualna. Możemy też obserwować nurty, którymi rozlewały się rewolucyjne wody.

 

Pierwszym i najważniejszym silnikiem rewolucji seksualnej był kapitał. Gdyby nie marzenie finansowych elit o wyselekcjonowaniu swojej „czystej” rasy oraz o swobodnym kontrolowaniu ludności, nie byłoby mowy o tak głęboko dokonujących się przemianach w mentalności ludzi. To najbogatsi sponsorowali projekty eugeników amerykańskich (Eugenics Record Office), badania Margaret Sanger nad pigułką antykoncepcyjną i jej działalność proaborcyjną (American Birth Control League), która miała służyć redukcji populacji.

 

Dziennikarz Edwin Black w swoich książkach opartych na latach pracy badawczej dotyczącej eugeniki i holokaustu wspomina, w jaki sposób powstawały – finansowane głównie przez Rockefellera – ośrodki badań eugenicznych na terenie Niemiec i w jak bezpośrednim związku pozostawały z organizacjami feministycznymi. Zbierane przez IBM przed i podczas II wojny, istotne dla eugeniki dane etniczne, dotyczące chorób ludności i występujących pośród niej ułomności, raportowane były na użytek niemieckich organizacji kobiecych i kolejno przekazywane placówkom amerykańskim Margaret Sanger.

 

To eugenika i chorobliwe poczuwanie się do roli, w której decyduje się o jakości urodzenia i liczbie żyjących ludzi, leżało i leży nadal u podstaw ciągłego popychania tej machiny seksualnej naprzód – odkrycie, że im więcej seksu i antykoncepcji, tym zadanie jest prostsze i daje większą możliwość nadzoru.

 

Zdemoralizować dla większej kontroli

 

W latach 30. zeszłego wieku wielki kapitał zainwestowany został w rewolucję seksualną. Służyło temu świadome kreowanie postaw konsumpcyjnych, a przede wszystkim eugenicznych. Hojne dotacje zasiliły badania Alfreda Kinsey’a. Cel (publikacja raportów o rzekomych seksualnych preferencjach Amerykanów) został osiągnięty, a nieprzydatny już dla swych mocodawców naukowiec został pozostawiony sam sobie i zdesperowany targnął się na swoje życie.

 

W latach 60. duży kapitał popłynął do instytucji pracujących nad seksualizacją dzieci w Ameryce (Sexuality Information and Education Council of the United States – SIECUS).

 

Moc oddziaływania rewolucji seksualnej odkryli behawioryści finansowani przez brytyjską rodzinę królewską, Rothschilda i Rockefellera, Watsona (IBM) w ramach działania Wellington House, a później Instytutu Tavistock. Początkowo badane były możliwości wpływania na opinię publiczną w kwestii przystąpienia do I wojny światowej, później nad zachowaniami konsumpcyjnymi, a następnie – nad zachowaniami i warunkowaniem społeczeństw w ogóle. Do grupy, o której mowa, należeli m.in. Edie Bernays (bratanek Freuda – ojciec Public Relations i komunikacji społecznej), Walter Lippmann, Margaret Mead (uważana za jedną z głównych propagatorek swobód seksualnych) i jej mąż, Gregory Bateson, Abraham Maslov i inni. Na jej obrzeżach swoje działania prowadził Aldous Huxley.

 

To właśnie praca tego grona została zwieńczona sukcesem zawartym w stwierdzeniu Edie Bernays’a, , który w swoim słynnym dziele Propaganda napisał, że „wszystko zaczęło się od seksu […] jeśli zrozumiemy mechanizmy działania i motywy zbiorowego umysłu, sprawowanie kontroli nad masami zgodnie z naszą wolą i bez ich wiedzy stanie się możliwe”.

 

Freudowska psychoanaliza zdecydowanie skierowała Bernays’a ku eksperymentom, w których odkrył w seksie przydatne narzędzie socjotechniczne.

 

Interesująca w tym kontekście jest rola rodziny Huxley’ów. Zaprzyjaźnieni z Darwinami, ale także i bliscy klanu Galtonów, byli tak dalece oddani koncepcji rasizmu, (Galton sam posiadał niewolników i uważał ich za pośredni etap pomiędzy małpą i człowiekiem), że w obrębie tych rodzin postanowiono wyselekcjonować wyjątkową linię potomków. Thomas i jego syn Julian Huxley byli zaangażowani w eugenikę i projekty społeczeństwa doskonałego. Julian Huxley został jednym z głównych dyrektorów Biura Eugenicznego, a później inicjatorem i pierwszym szefem ONZ-owskiej agendy UNESCO od początku zaangażowanej w rozpropagowywanie „praw reprodukcyjnych”.

 

Aldous Huxley, brat Juliana, twórca i kierujący programem dla CIA – MK-ULTRA (trwający 20 lat eksperyment wykorzystania LSD i innych halucynogenów w wojsku i podczas tortur), autor Brave New World (Nowego Wspaniałego Świata – jednej z najpopularniejszych książek naszych czasów), poświęcił życie na rzecz eksperymentów i propagowania narkotyków. Tak zwane soma, podobnie jak swoboda seksualna, jest według Huxley’a koniecznym elementem funkcjonowania opisanego przez niego społeczeństwa „szczęśliwego”. Jak twierdził Huxley, jego książka tylko opisuje konstrukt społeczeństwa dyskutowany w wąskich środowiskach – osobiście uważał go za bezduszny, ale w sposób nieunikniony i konsekwentnie wynikający z realizacji technokratycznych, aktualnie dyskutowanych w elitach celów. Jest to świat, w którym nie ma rodzin, ludzie są hodowani i „warunkowani” (jak w tresurze) przystosowywani od urodzenia do wyznaczonych im zadań. Druga żona Aldousa założyła Instytut warunkowania dzieci, które są wyjątkowo na to podatne „zanim staną się ludźmi”.

 

Idea i praktyka

 

Osiągnięcia behawiorystów były szeroko dyskutowane przez niemieckich socjalistów szkoły frankfurckiej, którzy w latach 30. opuścili Niemcy i przybyli do Anglii, a potem emigrowali do Ameryki. Herbert Marcuse – marksista i homoseksualista zaangażowany w walkę na rzecz praw sodomitów, ale także popularyzator prac i koncepcji Reicha wśród młodzieży (książka Eros and Civilization), z dużą przychylnością odnosił się do huxleyowskiej wizji społeczeństwa, w którym ludzie mogli dokonywać swobodnie wyborów seksualnych. „Wyzwolenie” w Erosie było nieodłącznym postulatem rewolucji 68. Hippiesowskie hasła brzmiały: seks, narkotyki, wolność.

 

W 1942 r. w Instytucie Social Reaserch miała miejsce konferencja podczas, której Herbert Marcuse rozdał egzemplarze Huxley’owskiego Brave New World.  Uczestnicy spotkania, a wśród nich Horkheimer i Adorno, mogli wypowiedzieć się i skonfrontować marksizm z wizją społeczeństwa huxleyowskiego.

 

Seks-marksistowski marsz przez instytucje Theodora Adorno, hojnie wspomagany przez amerykańskich kapitalistów, rozpoczął się na uczelniach. Miał rozpropagować idee swobód obyczajowych, seksualizowanie dzieci od wieku niemowlęcego, homoseksualizm, pedofilię i stosunki kazirodcze.

 

Kurt Lewin, jeden z twórców współczesnej psychologii społecznej i psychologii stosowanej, był „frankfurtczykiem”. To m.in. z jego inicjatywy do filmów trafiały sceny zbliżeń seksualnych, którym najczęściej towarzyszyły żądania uszanowania „praw człowieka” wszystkich klas społecznych do nierepresjonowanej ekspresji erotycznej.

 

„Prawa człowieka” – koń pociągowy nowej rewolucji seksualnej – stanowią serce idei liberalnych, a jednak to lewica powołała do życia światowe organizacje, które aktualnie znamy jako niekwestionowanego lidera i światowego dysponenta owych postulatów.

 

To właśnie na gruncie rewolucji seksualnej liberalizm i socjalizm połączyły się uściskiem miłości „wyzwolenia i wyboru”.

 

 

Magdalena Trojanowska

 
 
 
 
 
 
 
drukuj
 
 
 
KOMENTARZE
 
Nick *:
 
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 
agricola
Frywolna "wolność" od pasa w dół daje poczucie wolności. Jednocześnie od pasa w górę kajdanki na łapach i czarny worek na łbie.
jr
Nigdy nie słyszałem o samobójstwie Kinseya. Proszę o źródło informacji o tym, że "targnął się na swoje życie".