Przeglądasz wersję mobilną portalu. Chcesz wrócić do desktopowej? Kliknij tutaj
DZISIAJ JEST
PONIEDZIAŁEK 27 STYCZNIA
Bł. Jerzego Matulewicza
Św. Jana z Warneton
Bł. Jerzego Matulewicza
Św. Jana z Warneton
Imieniny obchodzą:
Aniela, Przybysław
 

Tylko elektryczne lub wodorowe? Ruch samochodowy w Krakowie i Tarnowie może ulec zmianie

Data publikacji: 2020-01-14 14:00
Data aktualizacji: 2020-01-14 15:02:00
WIADOMOŚCI
źródło: pixabay.com

Po walce z piecami na paliwa stałe przyszedł czas na samochody. Władze Małopolski nie ustają w walce o czyste powietrze i – jak donosi portal autokult.pl – gotowe są na bardzo radykalne działania. W grę wchodzić ma nawet zamknięcie ruchu dla aut innych niż wodorowe i elektryczne w Krakowie i Tarnowie.

 

Jak się okazuje, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego uznał, że dotychczasowe działania na rzecz poprawy jakości powietrza są niewystarczające. Jak temu zaradzić? Jest pięć wariantów – od ograniczeń już stosowanych w niemieckich miastach, po środki radykalne. Wybór drogi zostanie dokonany po konsultacjach. Chodzi o Kraków i Tarnów.

 

Pierwszy wariant zakłada całkowite zamknięcie miast dla ruchu samochodów innych niż wodorowe i elektryczne. W grę wchodzą też strefy czystego transportu w centrum Krakowa i Tarnowa. Wjazd do nich byłby dozwolony wyłącznie dla pojazdów „nieemitujących spalin”, zaś obszar pokrywałby się z obecnie istniejącymi strefami płatnego parkowania.

 

Kolejnym pomysłem jest wprowadzenie w Krakowie strefy ograniczonej emisji komunikacyjnej na obszarze wyznaczonym przez III obwodnicę miasta. Wjazd w strefę miałyby spełniajce normę Euro6 pojazdy z silnikiem Diesla oraz pojazdy benzynowe (od Euro4).

 

Inny wariant mówi o strefie ograniczonej emisji komunikacyjnej obejmującej obszar ograniczony IV obwodnicą Krakowa, którą objęte byłyby pojazdy dostawcze, ciężarowe i transportu publicznego (norma Euro 4). Jest też brana pod uwagę jego mutacja mówiąca o granicach wyznaczonych IV obwodnicą miasta i wszystkich pojazdach (Euro6 dla Diesla i Euro4 dla silników benzynowych).

 

Wśród propozycji jest także kontynuacja dotychczasowych działań bez dodatkowych ograniczeń dla transportu.

 

Urzędnicy oceniają, że ograniczenia dla pojazdów zmotywują kierowców do zamiany samochodów na ekologiczną komunikację miejską. Sami też przyznają, że niektóre warianty wymagałyby zmian przepisów krajowych. Problem byłoby również egzekwowanie zakazów. Komentatorzy są zdania, że małopolskie miasta otrzymają rozwiązania analogiczne do tych funkcjonujących w Niemczech.

 

 

Źródło: autokult.pl

MA

 

 

 
 
 
 
 
 
 
drukuj
 
 
 
KOMENTARZE
 
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 
Kazimierz
SzP pr jeżeli mógłbym coś doradzić,to proponowałbym pozakładać rogatki jak w stanie wojennym,tylkona wszyskich bez wyjątku drogach wjazdowych,wysiadka z samochodów i na nóżkach do pracy,wszyscy bez wyjątków,i zdrowie narodu by się poprawiło diametralnie,i co najważniejsze po problemie z smogiem,a tak wogole to zrobić w całym kraju. Prawda ze rewelacyjny pomysł. Ha ha ha pozdrawiam
Republikanin
Czy nie pisałem już tu kiedyś, że wszelkie socjalizmy, niezależnie od tego, czy są białe, czerwone, czy brunatne, kończą się tak samo - państwem totalitarnym?
Marek
Panie Majcher, dorożki, dorożki. Bo to i sianko pachnie, i owies szumi kie go wiatr w polu owiewa. A krakowski Ratusz niech se jeździ na lajkonikach.
Krzysztof Z
Przede wszystkim należy zacząć od ochrony drzew i tworzenia nowych terenów zielonych. Piszę o konieczności ochrony drzew bo w Warszawie wycinki drzew mają charakter masowy i podejżewam że w Krakowie może być to samo. Wycinki w Warszawie obejmują zarówno osiedla jak i teren parku kultury powsin i las kabacki. Jak żyje tu tyle lat nie widziałem tak wielkich wycinek drzew jednocześnie i dlatego zacząłem interesować się tym tematem. Pierwsza odpowiedź zarządzających jest "bezpieczeństwo". Dotarłem jednak do zarządzenia regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Warszawie nr 8 z 2016 r które ustanawia pięcioletni plan wycinki, w którym są sformułowania że np. "sosny i świerki są gatunkami obcymi ekologicznie i geograficznie i stanowią zagrożenie". Wyjaśniam tą sprawę z kierownikiem parku, ale wygląda na to że ideologia dotarła już do instytucji zajmujących się ochroną przyrody i trwa walka w tej chwili z sosnami i świerkami. Jedźcie teraz do Powsina z aparatami.
ciekawe
Ile zarobi miasto na strefie płatnego parkowania jeśli nie wjadą tam samochody?
POKAŻ WIĘCEJ KOMENTARZY