Przeglądasz wersję mobilną portalu. Chcesz wrócić do desktopowej? Kliknij tutaj
DZISIAJ JEST
CZWARTEK 18 PAŹDZIERNIKA
Św. Łukasza Ewangelisty
Św. Łukasza Ewangelisty
Imieniny obchodzą:
Łukasz, Ambroży, Bogumił, Julian, Ziemowit
 
wyszukiwarka
 
 

Zrównoważony rozwój po niemiecku. Starsze samochody nie wjadą do centrum Berlina

Data publikacji: 2018-10-11 11:00
Data aktualizacji: 2018-10-11 15:11:00
WIADOMOŚCI
fot. REUTERS/Fabrizio Bensch

Sąd administracyjny nakazał władzom stolicy Niemiec wprowadzenie zakazu wjazdu do centrum miasta samochodom ze starszymi silnikami Diesla. Zakaz ma obejmować samochody osobowe i ciężarowe spełniające normy czystości Euro 1 do 5.

 

Po Hamburgu, Stuttgarcie czy Frankfurcie nad Menem przyszedł czas na Berlin. Sąd administracyjny wydał wyrok nakazujący wprowadzenie przez władze samorządowe zakazu wjazdu co centrum miasta samochodom nie spełniającym najnowszych wymogów ekologicznych.

 

Zakaz początkowo ma objąć dwie śródmiejskie ulice: Leipziger Strasse i Friedrichstrasse, ale w przyszłości planowane jest jego rozszerzenie dla ulic o łącznej długości 15 kilometrów. Nowe prawo dotyczyć będzie ok. 200 tys. właścicieli samochodów.

 

Władze wprowadzenie nowego prawa argumentują troską o jakość powietrza w niemieckiej stolicy. Pomiary wykazują przekraczające unijne normy stężenie tlenków azotu w powietrzu, których źródłem mają być właśnie samochody napędzane starszymi silnikami Diesla.

 

Kwestię „oczyszczania” niemieckich miast z samochodowych zanieczyszczeń lobbuje w niemieckich sądach głównie organizacja „DUH” (ang. Environmental Action Germany). Obecnie prowadzone są sprawy wobec 28 miast, a sześć kolejnych jest w przygotowaniu. Aktywiści „DUH” – a zostali zachęceni do kontynuowania swojej działalności dzięki sądowemu orzeczeniu stwierdzającemu, że samorządy mają prawo zakazywać wjazdu starszym samochodom do centrów miast. Owe zakazy negatywnie odbijają się nie tylko na branży motoryzacyjnej, ale przede wszystkim utrudniają codzienne funkcjonowanie tysięcy, jak nie milionów Niemców.

 

Berlińska senator do spraw transportu, Regine Guenther zapowiedziała złożenie odwołania.

 

Źródło: tvp.info / autoblog.com

PR

 

 
 
KOMENTARZE
 
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie

Regulamin forum portalu PCh24.pl:

1) Na forum nie wolno umieszczać komentarzy które:

- promują zachowania dewiacyjne, sprzeczne z prawem naturalnym;

- obrażają wiarę katolicką i Kościół katolicki;

- zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.);

- zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);

- przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.);

- zawierają linki i adresy do stron WWW, dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

- są reklamami lub spamem (nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem)

- są bezpośrednimi, brutalnymi atakami na interlokutorów lub nawołują do agresji wobec nich

- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej

- zawierają uwagi skierowane do redakcji PCh24.pl. (za te ostatnie jesteśmy bardzo wdzięczni, prosimy jednak o kontakt mailowy, tylko wówczas mamy bowiem pewność, że trafią one do osób odpowiedzialnych za treść serwisu).

2) Wszystkie komentarze naruszające pkt. 1 niniejszego Regulaminu będą usuwane przez moderatora

 
V.
Tak, jak auta to źle, ale za to rozpadające się autobusy BVG już mogą smrodzić ile chcą. Jak dla wszystkich to dla wszystkich, a niech się ludzie zadziwią, jak się okaże że autobus nie przyjechał, bo BVG ma za dużo smodzących irozpadajacych
Republikanin
Rewolucja pożera własne dzieci.
Pokręć
No, wreszcie ceny Passatów w TDI spadną a Niemiec naprawdę będzie płakał jak sprzedawał...
Stormer
Jestem za. Śmierdziele precz z miast!
zzz
Bardzo dobrze. Nie mogę się doczekać kiedy w polskich miastach to wprowadzą, bo idzie ze smrodu od tych spalin zemrzeć.
POKAŻ WIĘCEJ KOMENTARZY