Przeglądasz wersję mobilną portalu. Chcesz wrócić do desktopowej? Kliknij tutaj
DZISIAJ JEST
18   WRZEŚNIA   2019 r.
Św. Stanisława Kostki
Św. Józefa z Kupertynu
Św. Stanisława Kostki
Św. Józefa z Kupertynu
Imieniny obchodzą:
Stanisław, Irena, Stefania, Józef
 
Polonia Christiana nr 51       ŚWIAT
Bogdan Dobosz

ZUS po francusku

ZUS po francusku

Zagrożeniem dla Europy jest zalewająca ją fala islamu. Rzadko jednak uświadamiamy sobie w jakim wymiarze obecność obcej nam religii i kultury wpływa na mieszkańców starego kontynentu. Okazuje się, że ten dyktat obecny jest niemal w każdym aspekcie życia: w polityce, w mediach, w szkołach a nawet w usługach i w handlu.

 


Obecność islamu w przestrzeni publicznej nie dotyczy wyłącznie przedmieść zamieszkałych przez większość emigrancką. Islam, który pod względem liczby wyznawców jest drugą religią Francji, pod względem praktyk religijnych wysuwa się już na pierwszą pozycję. Na przykład ramadanu przestrzega 70–90 procent francuskich muzułmanów. W regionie paryskim wstrzymywanie się od pokarmu obowiązuje od godziny 5.15 do 21.00. W niektórych miejscowościach wyludniają się w tym czasie bary, a restauracje w porze obiadowej świecą pustkami. W czasie ramadanu obecność islamu manifestuje się w różnych sferach, na przykład w przedsiębiorstwach rezygnuje się z przerw obiadowych bądź zmienia czas pracy.

Obroty rynku produktów halal wzrastają w tym czasie o 40 procent. To ponad pięć i pół miliarda euro – praktycznie nie ma więc sieci handlowej, która nie chciałaby uszczknąć kawałka tego tortu. W tym roku Lidl zachęcał w swych reklamach do delicji i wspaniałości Orientu, Carrefour – do innych kolorów i smaków, a Auchan – do smaku Wschodu za słodką cenę. Leclerc zaś proponował dodatkowo dwudziestopięcioprocentową zniżkę na produkty halal przy korzystaniu ze sklepowej karty rabatowej.

Do ramadanu dostosowuje się całą strategię marketingową. Niektóre sieci, jak Leader Price czy Géant wykraczają poza reklamę „kulturową”, zapraszając wprost na zakupy halalowe. Jednocześnie zaś cały handel wstydliwe odwraca się od jakichkolwiek akcentów świątecznych podczas Bożego Narodzenia czy Wielkanocy. Poprawność polityczna i laickość biznesu dotyczą tu bowiem głównie chrześcijaństwa.



Powyższy tekst jest tylko FRAGMENTEM artykułu opublikowanego w magazynie "Polonia Christiana".

zamów e-wydanie   zamów wydanie papierowe
 
 
 
 
 
 
drukuj
 
 
 

KOMENTARZE
 
Nick *:
 k
Twoja opinia *:
 
wyślij opinie